Translate

понеделник, 22 октомври 2012 г.

Народопсихология при грижа за нашето здраве



Днес искам да ви разкажа за това какви грижи полагах за здравето си, а именно чаках да се разболея и пак да не отида на лекар... Познато ли ви е?

За да ме разберете какво точно искам да ви разкажа, ще започна историята по-отдалече.

Хората, които ме познават знаят, че имам куче и заек.
Това са две прекрасни създания, за които полагам всички необходими грижи, за да се чувстват добре, да бъдат здрави, жизнени и обичани.
На заека купувам само най-добрата храна и сено. Задължително имаме кракери и солено камъче. Периодично давам витамини за мини-зайчета. Водя го на ваксини.
За кучето ми готвя специална храна, защото не съм привърженик на готовите кучешки храни като гранули и консерви. Давам витамини и минерали. Купувам рибено масло, дори се сещам да приготвя и риба за хапване. Редовно посещаваме ветеринарят си.

Всички тези грижи на някои от вас ще се сторят странни и налудничави, но аз знам, че тези две душички зависят изцяло от мен, защото те не могат сами да си сготвят, купят храна, да се разходят...  За това и правя всичко, което мога, за да са добре и да бъдат здрави.

Преди една седмица имах следната случка. Кучето ми, както си стоеше на кучешката поляна повърна. Имах подозрения, че е яла земя, но не бях на 100% сигурна. На сутринта излязохме на разходка в парка и с очите си видях, че тя яде земя. При животните, такива неща се случват не, защото са гладни, а защото имат вродени механизми за самосъхранение и когато на организма му липсват някакви витамини или минерали те (животните) започват да си похапват такива странни за нас неща.
Като видях какво яде, веднага се подсетих, че от няколко месеца не съм давала витамини, нито пък съм купувала риба.
Още същия ден купих витамини, които струват 20 лв. Също така, взех рибено масло, което е 1.45 лв. за деня. Тръгнах си доволна от магазина и още за вечеря сложих витамините и рибеното масло в храната на кучето ми. След една седмица приемане на хранителни добавки смело мога да кажа, че тя вече не яде земя и съм много по-спокойна за нейното здраве.

И в този момент аз осъзнах, че нямам проблеми да дам всичките тези пари за здравето на кучето и заека, но когато трябва да си купя хранителна добавка за себе си – имам угризения на съвестта, че съм изхарчила тези пари. Е, това не е ли народопсихология. За другите можем да даваме, но не и за себе си!

Всеки път, когато си купувах комбиниран комплект за жени се чувствах гузна, че съм изхарчила тези пари. А в действителност парите, които давам за един ден здравословен начин на живот са точно 1.65 лв. Като регистриран консултант към Орифлейм използвам 23% намаление от обявената в каталога цена и също така имам направен абонамент за комбинирания комплект и по този начин срещу 1.65 лв. на ден си купувам витамини и минерали + рибено масло + астаксантин.
Е ние хората не сме ли луди? Да имаме угризения за това, че се грижим за себе си... Едно пакетче рибено масло за кучето ми струва 1.45 лв., а моята дневна доза здраве (витамини и минерали + рибено масло + астаксантин) = 1.65 лв.

Радвам се, че осъзнах тази си грешка, защото здравето ми струва много повече, както и здравето на хората и животните, които обичам!


Героите от този разказ:




Зайчето Бъни







 Хъсочката Вики и аз :)










--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Абонирайте се за нашият информационен бюлетин от ТУК
--------------------------------------------------------------------------------------------------------