Translate

неделя, 2 юни 2013 г.

Знаехте ли, че цигарите се спират

Има милиони бивши пушачи по света => милиардите настоящи пушачи също могат да станат бивши такива!


Дори да не си готов за тази стъпка, то научи що за пушач бях аз и как отказах цигарите, сподели темата и с твоите приятели, защото не знаеш кой от тях вече е готов да спре да пуши.


Вече си готов да спреш да пушиш или ти предстои да станеш готов, а може би ти никога не си палил цигара, но твоите приятели и роднини са? Има ли поне едно ДА за отговор? - тогава прочети статията и я сподели с приятелите си, помогни им и те да спрат цигарите или да помогнат на своите приятели да ги откажат!

Какъв пушач бях аз?
Страстен, обичащ цигарите, както се казва беше ми сладка всяка дръпка, въпреки, че знаех, че е отрова. Пушех по близо 2 кутии цигари на ден. Сутрин ставах, още не съм си отворила очите и палех цигара, чак след това забърквах кафето. Понякога се будех през нощта да пуша, просто ей така. Някои хора стават нощно време да ядат, а аз ставах да пуша. Първата си цигара запалих в осми клас, твърде малка, но тогава това беше модерно (радвам, се че сега това става демоде) и аз се подадох на глупостта си. Отказах цигарите на 27 години и с голямо удоволствие ще ви споделя как след 14 години пушене спрях този вреден и миризлив навик.

Колко пъти правих опити да спра цигарите? - щастлива съм, че бяха само 3 опита и третия беше сполучлив!

Има ли сигурна рецепта за това как да откажем цигарите? - Не бих казала, говорила съм с много бивши пушачи и всеки е спрял цигарите по различен начин - с медикаменти, от раз, с инат... Едно обаче е сигурно при всички - знаели са защо искат да спрат цигарите!

Защо искаш да спреш цигарите? - щом четеш тези редове значи има поне някакви наченки у теб за желание да се откажеш от вечния контрол на цигарите. Ето защо, извади си лист хартия и напиши поне 20 неща, заради които искаш да спреш цигарите. Това е много важно, тъй като вече споделих, че въпреки различните методи на отказване на цигарите едно е сигурно - всеки има отговор на въпроса "ЗАЩО" го иска и го е направил. 
Онези (като собствената ми майка), които казват, че не искат да откажат цигарите го казват, за да замаскират някои неща като страх от провал и липса на отговор какво ще правят с това време, което запълват цигарите им.

Какъв беше първият ми опит за отказване на цигарите? - ужасен и изпълнен с много провал и разочарование, но след него имах представа какви подводни камъни ще имам за следващите си опити :)
Когато правих първият си опит да откажа цигарите преминах през различни фази, характерни за типичен наркоман - раздразнение, унилост, сънливост, виене на свят, отпадналост и всичко това в един и същи момент. Толкова раздразнителна станах, че се изпокарах с колегите в офиса. Взех си отпуска от 3 дни, за да не виждам хора и да не се карам с никой. И 3те дни проспах, защото ми се виеше свят от липсата на никотин... Не помня на кой ден спрях цигарите и колко дни не пуших, може би седмица издържах без тях, но след това излязох на заведение и казах на приятеля ми - дай ми само една дръпка... Няма такова нещо като една дръпка, да сте видели алкохолик само с една глътка да мине?

Какъв беше вторият ми опит за отказване на цигарите? - смешен и жалък :) на 01.01.2012 г. по повод новата година реших да поставя ново начало като откажа цигарите. Имах си и съмишленик - моят приятел, който искаше и той да ги спре. Цял ден без цигари, цял ден само отваряхме хладилника... След като бяхме толкова преяли и нямаше как да ядем повече решихме, че така не може и запалихме по цигара...

Какъв беше третият ми опис за отказване на цигарите? - никога не съм планирала да има такъв. Бях се напълно отказала от идеята да махна цигарите, просто защото не вярвах, че мога и изпитвах страх от провал, но направих този така наречен от мен последен опит, защото колежка ме убеди да опитам с едни хапчета, за които аз така твърдях, че са ужасно вредни. Естествено моето възражение беше оборено с много основателен довод - цигарите да не би да са по-малко вредни?

Какви са стъпките за отказване на цигарите?
  1. Отговори си на въпроса ЗАЩО искаш да спреш цигарите, но бъди честен пред себе си! Без този отговор си до тук, няма смисъл да правиш каквото и да е друго.
  2. Бъди готов да претърпиш провал. Това не трябва да те отказва и плаши, важно е войната да се спечели, така че може да си позволим някоя и друга загубена битка.
  3. Убеди се, че близките ти и приятелите ти ще те подкрепят! Най-малкото трябва да си сигурен, че няма да ти казват "запали си една цигара, от нея нищо няма да ти стане".
  4. Приеми факта, че може и да качиш килограми. Има хора, които качват без да променят начина си на хранене и това е нормално, защото и метаболизма се забавя, но това не е основание, което да те плаши, защото кила се свалят, но цигари трудно са махат.
  5. Регистрирай се в http://www.exsmokers.eu/bg-bg В този сайт се регистрирах след първия си провал. На пощата ми редовно пристигаха съвети как да откажем цигарите, но аз така и не ги отварях да ги прочета. Това е някаква психологическа бариера, която човек сам си налага. Не исках да ги чета съветите, защото си казвах, че не искам да спирам цигарите, а аз не исках, защото не знаех как и не вярвах, че мога. Когато започна третият ми опит - помощника на ExSmokers беше плътно до мен през първите 3 месеца, ако не и повече. В началото това много ми помогна, защото всяка сутрин чаках с нетърпение новия съвет, даже сега ми липсва :)
  6. Подготви се, че ще трябва да си намериш ново хоби, което да замени времето отделено за цигари, а то е много, повярвайте ми :) Моето хоби само си дойде, без да го планирам и то се казва Орифлейм :)
  7. Попитай в аптеката за медикаменти на билкова или химическа основа, които да ти помогнат в първия етап на отказването. Аз използвах табекс, но имам познати, които са използвали таболив. При мен табекса даде резултат на петия ден и повече не запалих цигара. Таболив е пък за хора, които трябва да спрат постепенно цигарите. Такива са всички в напреднала възраст, които е противопоказно да спират от раз цигарите. Те трябва да го направят в рамките на няколко години като постепенно намаляват броя на цигарите докато ги сведат до 1-2 и чак тогава да ги спрат.
  8. Намерете си канела на пръчка - супер метод, който взаимствах от щатите. Пфу и тез хора нещо добро да са дали на света като идея. Както знаете, там има клубове за отказване на всичко, та там препоръчват канелата да си я имаме под ръка / в ръка докато откажем навика да държим цигара. Накратко, канелата си я държах като цигара, което много ми помогна през първите месеци. И сега колегите ми се смеят, че пуша канела (без да я паля, разбира се). Все още държа да имам от нея, защото понякога се появяват изблици на желание за пушене и тя ме спасява. Между другото, човек като си държи канелата като цигара не се и сеща да се тъпче с разни храни, така че благодарение на канелата аз не замених цигарите с храна.
  9. Подготви се, че в началото е препоръчително, да не казвам задължително да избягваш всички онези места, на които ходят пушачите. Толкова се радвам, че забраниха пушенето в заведенията, това също помогна на много хора да откажат вредния навик.
  10. Всеки ден си повтаряй по няколко пъти защо ги отказваш. Това е задължително, защото ние хората лесно се демотивираме и бързо забравяме.
  11. Веднъж прекрачиш ли бариерата цял ден да не палиш запомни едно - НИКОГА, НИКОГА, НИКОГА НЕ СИ ПОЗВОЛЯВАЙ ДОРИ И ЕДНА ДРЪПКА!
  12. Не забравяй да си четеш ежедневно съветите на ExSmokers
  13. Радвай се на всеки ден без цигара и си отговори на въпроса дали на 80 години се виждаш с цигара в ръка. Хайде да не се заблуждаваме, че не ни пука до колко ще живеем.
  14. Не вярвай на мита, че като спреш да пушиш ще станеш милионер. Веднага ще си намериш друго перо, по което да си харчиш парите, а защо пък да не започнеш да ги инвестираш...
  15. Гордей се, че си спрял цигарите, защото си направил най-трудното - да пребориш собственото си аз.
  16. Подготви се за новите миризми, които ще започнеш да усещаш (за добро или лошо) :)
  17. Подготви се за нов прилив на енергия и сила.
  18. Наблюдавай тялото си, виж как цвета на кожата ти се променя.
  19. Вярвай в себе си!
  20. Не забравяй да си казваш защо искаш да спреш цигарите / защо спря цигарите!
Скъпи читатели, това са моите стъпки за отказване на вредния навик. И сега когато пиша тази статия пак си казвам защо ги спрях, дори намирам нови причини. Не забравяйте, че по-силно от личната мотивация няма. Ако не можете сами да я намерите, но имате желание, то тогава започнете да я търсите с непрестанния въпрос ЗАЩО. Аз я търсих 2-3 години, като тайничко си казвах защо пък да спирам цигарите, като толкова ми е сладко да пуша... Накрая завършвах, с: ооо, това защо не ми е достатъчно, аз искам да пуша и така докато не намерих моето защо и си признах, че искам да се откажа Истината е, че всеки го иска, но не всеки си го признава. Страховете на хората са различни и много. Някои от тях са страх от промяната, страх от напълняване, страх от новото свободно време и неяснота как ще го запълват ако не с цигара, страх от провал, страх какво ли още не, а истината е, че нищо фатално не се случва когато настъпят първите 24 часа без цигарен дим.
Вярвайте в себе си, че можете. Поискайте го истински. Бъдете готови за провали и възходи, бъдете готови за всичко. Използвайте помощ от медицината, не разчитайте само на ината, защото онези нервни изблици, виене на свят и гадене, които можете да усетите докато организмът ви се чисти от никотина, няма как да ги предотвратите с инат, воля и други подобни сили :) Ако не можете сами, но искате да го направите - потърсете помощ от специалисти. И най-важното - не спирайте да искате и да си казвате защо го искате.

СПОДЕЛИ ТАЗИ СТАТИЯ С ПРИЯТЕЛИТЕ СИ, ПОМОГНИ ИМ ДА ЗАПОЧНАТ ДА ТЪРСЯТ ТЯХНОТО ЗАЩО...




--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Абонирайте се за нашият информационен бюлетин от ТУК
--------------------------------------------------------------------------------------------------------